creating jar files using idea

is it possible to create jar files
using idea

if yes
could u plz tell it how ?

thx in advance

cheers,

shekar



6 comments
Comment actions Permalink

Yes, it is possible. Create a file "build.xml" and add the right ANT
commands.

BTW, why you can't write "you", "please" or "thanks" as polite people do?

Tom

0
Comment actions Permalink

Yes, it is possible. Create a file "build.xml" and
add the right ANT
commands.

Thanks Tom for this valuable information


BTW, why you can't write "you", "please" or "thanks"
as polite people do?

Tom

Sorry for doing such mistakes, i do take care
in future posts and infact i need to be quite serious
this time

i was expecting some tool in idea
and totally forgot the antutility

thanks once again

regards,

shekar

0
Comment actions Permalink

"Thomas Singer (MoTJ)" <nomail@nodomain.com> wrote in message
news:c4jna4$sv0$1@is.intellij.net...

Yes, it is possible. Create a file "build.xml" and add the right ANT
commands.

>

BTW, why you can't write "you", "please" or "thanks" as polite people do?


Polite people don't pretend to be Her Highness ;) U kan rid it, kan u? Save
a letter, bring down the net traffic, leave opto-fiber lines for the flicks
with naked chicks :)

P.S. I was wondering since 3.0: why does IDEA still have compiler/build
settings, if most people use Ant? Should not these features be deprecated
and simple Ant scripts provided/generated on the fly for simple projects?

Michael,
ttul8r :))


0
Comment actions Permalink

In article <23380701.1080907121169.JavaMail.itn@is.intellij.net>,
rajashekar <asdf@redifffmail.com> wrote:

is it possible to create jar files
using idea


Afraid not, unless you set up a build.xml and use ant to do it.

I do think this would be a rather nice feature. I have to generate jars
all the time, and would be kinda cool to have the jar corresponding to
the build whose unit tests I just ran already assembled for me.

I find it interesting that the current release of netbeans has moved to
using ANT for all of their compilation and jar generation, so that if
you decide you do not like NB, you can move to using the generated ant
build files without any lost steps. Nothing is kept (supposedly) in
private binary data - kinda neat.

Scott

0
Comment actions Permalink

Scott,

u have said the essence of ant in idea which is better
than having some automated tool
Thanks fot it


any ways
could u plz say how did u get this information
what is this

><23380701.1080907121169.JavaMail.itn@is.intellij.net>,

0
Comment actions Permalink

In article <11132541.1081062792371.JavaMail.itn@is.intellij.net>,
shekar <no_mail@jetbrains.com> wrote:

Scott,

u have said the essence of ant in idea which is better
than having some automated tool
Thanks fot it.


Hope it helps.

any ways
could u plz say how did u get this information
what is this


It is actually pretty easy. Go to the Ant home page at
http://ant.apache.org/index.html and start reading the docs.
Eventually, you will end up with a build.xml file that creates your
project, usually living in the top level directory. At that point, you
simply pull up the Ant Build tab in idea, tell it where your build.xml
is, and launch your jar-building target.

For example:
build jogl-based program ]]>
<mkdir dir="$"/> </target> <target name="compile" depends="init"> <javac srcdir="$" destdir="$" classpath="${jar.jogl}"/>
]]>
<mkdir dir="$"/> <jar jarfile="$/${jar.name}.jar">
]]>
<fileset dir="$"/> <fileset dir="$"/> <zipfileset src="${jar.jogl}"/> </jar> </target> <target name="clean" description="clean up" > <delete dir="$"/>
<delete dir="$"/>
</target>
</project>

if you open the above build.xml file in the ant-build tab of idea, you
will see clean and dist as possible targets to execute.

Scott

0

Please sign in to leave a comment.